Dienstag, 3. August 2010

Magic chocolate

Last night, about 10 pm, I felt like I need some choco-chocochip cookies! I was craving for the smell, the texture, the look of melted chocolate.....I was dreaming about the perfect night snack: greek yogurt with crumbled, fresh homemade cookies.....

    So, I grabed my favorite apron and  chocolate book.


    Melted some chocolate


    And mixed all the ingridients together.
    
    110g  butter
    130g brown sugar
    stir for 5 minutes with a mixer until smooth 
    put in 1 egg and stir for a few more minutes
    add 1tsp of Vanilla extract
    melt 125 chocolate
    add the chocolate to the egg, butter, sugger batter
    add 150g (spelt) flour
    1 tsp Baking powder
    30g Cocoa powder
    stir until smooth and then add 250g chocolate chips.



    Preheat oven to 160°C and. Put the cookies (1 tsp of batter) on a baking tray with sheet and bake for                                 10-13 Minutes and allow to cool.



ENJOY!!!



This is my belief bracelet. I got it from my dear new friend Maggie
Everytime I look at it, I feel the strenght and belief I have!

Enjoy some chocolate, everyone!
Wishing you a chocolaty day!
Love, Lotta

    

Kommentare:

  1. Love ya! <3

    Maggie
    mybreakfastblog.com

    AntwortenLöschen
  2. Love your bracelet & your Blog ♥

    AntwortenLöschen
  3. Hör endlich auf über Essen, Packen und Kochen zu posten. ;D Immer wenn ich deinen Blog lese werde ich hungrig, aber wie. ;D
    Nein mach weiter so!

    AntwortenLöschen

Hallo! Schön das du dir die Zeit nimmst und mir einen Kommentar hinterlässt.
Bloss nicht schüchter sein, ich freue mich sowieso! Wenn du mir sonst lieber (oder auch) auf anderem Wege eine Nachricht hinterlassen möchtest, tu das via sara.bisonni@bluewin.ch

<3