Samstag, 26. März 2011

Smelly hair, smelly hair

Yesterday, I dyed my hair.
I decided to only dye it with henna like a year ago, because my hair was damaged from years of chemical dyeing and bleaching.

You have to get  used to the henna-dyeing. There are a lot of tricks, but once you`ve figured it out, it`s perfect.
I use a color from Sante, called "nature red", which I blend with red wine, instead of water. The red wine brings out the red , which is great for me, because my hair is pretty dark.



I just work the smelly, henna-mud in my hair, which usually makes a mess in the bathroom, which I have to clean up afterwards.


Then I wrap my head with saran wrap and place myself in the sun.
 The wrap holds the warmth, which brings out the red a little more.

I leave it on for about 4 hours. I found that this works best for me. But you have to try it out, it`s different for everyone.


There you go!
It`s also important to not wash your hair for 1 or 2 days, because the color gets stronger in this time.


I know, dyeing your hair with henna takes time and is smelly, but I think it`s totally worth it.
I love that it always looks so natural, suits my skin tone perfectly and makes my hair soft and strong.



Love,
Lotta

Kommentare:

  1. du bisch e unglaublich schöni frau!

    AntwortenLöschen
  2. No schlimmer isch s Henna vo Lush... das muesch au no mega lang raffle... defür hets mega viel Kakaobutter drin :)

    AntwortenLöschen
  3. Red wine?! Awesome! I used to dye mine red all the time as a teenager - I think my parents might have objected had I asked for some red wine to put in though...

    AntwortenLöschen
  4. So eine Sante-Farbe hatte ich auch mal ausprobiert, aber das ist irgendwie nicht meins :( Mir dauert die Prozedur zu lange und außerdem mag ich den Geruch nicht :D Aber die Farbe war wunderschön! Auch wenn es eine andere war als auf der Packung angegeben ^^ (Hatte da auch mal einen Eintrag zu geschrieben)

    Lg, Eleonora

    Ps. Hab deine Biscotti ausprobiert - seeeeehr lecker! Allerdings hatte ich wenig Cranberries und hab noch trockene Pflaumen, Aprikosen und Birnen hinzugefügt...

    AntwortenLöschen
  5. Hej Eleonora,
    das freut mich total, dass du eins meiner Rezepte ausprobiert hast....=)
    Love,
    Lotta

    AntwortenLöschen

Hallo! Schön das du dir die Zeit nimmst und mir einen Kommentar hinterlässt.
Bloss nicht schüchter sein, ich freue mich sowieso! Wenn du mir sonst lieber (oder auch) auf anderem Wege eine Nachricht hinterlassen möchtest, tu das via sara.bisonni@bluewin.ch

<3